Tato metoda dětem (ale i dospělým a seniorům) nenásilně zvědomuje proces učení ale i vlastní jedinečné fungování v běžném životě. Učí komunikovat, zlepšuje kognitivní dovednosti, učí umět vidět, co máme k dispozici pro řešení nějaké situace, rozhodovat se, hledat strategie nebo je i změnit, pokud je to potřeba. Zvyšuje sebevědomí, zklidňuje, napomáhá k celkové změně jednání. Rozvoj přitom probíhá v prostředí přijetí a svobody.
Pro koho je metoda vhodná? Může pomoci dětem, které:
– jsou roztěkané, zbrklé, nepozorné, často si prostě jen “nevšimnou”
– jsou odevzdané nebo málo sebevědomé
– nedaří se jim ve škole, selhávají často při plnění úkolů
– hůře komunikují nebo rozumí
– jsou chaotické (neustále ztrácí/zapomínají)
– mají problém se zorientovat – ať už v situaci či prostoru
– potřebují rozvíjet kognitivní dovednosti (představivost, paměť, vnímání, analýza, syntéza, uchopení pojmů, grafomotorika, schopnosti vidět více řešení, čtení grafů, práce s časem…)
– potřebují se naučit pracovat se svými emocemi, mají problémy s chováním
Metoda nenabízí instantní řešení, je to spíše postupné provázení procesem, vývojem, jednotlivé navazující kroky a zvědomování toho, co daný člověk dělá, proč to dělá, jak to dělá, jak to může dělat lépe a i to, že je v pořádku, když to někdy lépe prostě nejde (např. proto, že každý jsme jiný a máme své přednosti jinde).